Sentralbord
77 62 60 00 (døgnbemannet)
Fra utlandet/from abroad:
+47 776 26000
Øyeblikkelig hjelp: 113
Endre/avbestille time
Dersom du må du avbestille eller endre time,ber vi deg ta kontakt med den avdelinga du har time hos. Ring telefonnummeret du finner i innkallingsbrev, eller ring sentralbord. Det er viktig at du ringer så snart som mulig og senest innen 24 timer før avtalte time. Ubenyttede timer som ikke avbestilles vil bli fakturert.
Sensitiv informasjon – e-dialog
Henvendelser med helse- og personopplysninger (sensitiv informasjon) skal ikke sendes via e-post, men via eDialog eller skjema på Helsenorge. eDialog er en sikker digital kommunikasjonskanal til UNN hvor privatpersoner og virksomheter kan sende henvendelser og dokumenter på en trygg måte. For å bruke tjenesten må du logge deg på ved hjelp av ID-porten.
Andre henvendelser – epost
For andre henvendelser, kontakt sentralbord eller postmottaket:
post@unn.no
Tilbakemelding/spørsmål om behandling – pasienttelefonen
Pasienttelefonen er en tjeneste for pasienter og pårørende som trenger hjelp til å komme i kontakt med riktig avdeling/behandler for å få svar eller kunne gi tilbakemelding.
Tlf: 480 75 247 – for pasienter og pårørende ved UNN
Pasienttelefonen er betjent hverdager mellom kl 09 - 15
Tilbakemelding/klage – skjema på helsenorge
Dersom du ønsker å sende en tilbakemelding/klage til sykehuset kan du gjøre det digitalt via Helsenorge. Her fyller du ut et eget skjema som sendes direkte fra nettsiden til sykehuset. For å bruke tilbakemeldingsskjemaet må du være innlogget med din egen bruker (fødselsnummer og BankID) på Helsenorge.
Du kan gi tilbakemelding om følgende via Tilbakemeldingsskjema på Helsenorge:
- Jeg har fått avslag på min henvisning
- Jeg har ikke fått time innen lovfestet tidspunkt
- Jeg har ikke fått svar på henvisning fra sykehuset
- Jeg har ikke fått oppfølging/informasjon fra sykehuset
- Jeg har opplevd noe som ikke var greit i forbindelse med behandling
- Klage på faktura
- Ros til sykehuset
- Jeg har annen tilbakemelding
Pasientjournal – skjema på Helsenorge
Henvendelser om egen pasientjournal kan gjøres via digitale skjema på Helsenorge. Her fyller du ut et eget skjema som sendes direkte fra nettsiden til sykehuset. For å sende skjemaet må du være innlogget med din egen bruker (fødselsnummer og BankID) på Helsenorge.
Du kan be om følgende:
- Endring i pasientjournal
- Kopi av pasientjournal
- Sperring av pasientjournal
- Spørsmål om oppslag i pasientjournal
- Utskrift av tilgangslogg/oppslag i tilgangslogg
Tromsø
For besøksadresser kan du gå til avdelingssidene.
Åsgård
For besøksadresser kan du gå til avdelingssidene.
Harstad
For besøksadresser kan du gå til avdelingssidene.
Narvik
For besøksadressene kan du gå til avdelingssidene.
Svalbard
For øvrige opplysninger kan du gå til sida for sykehuset
Fakturaadresse
Alle stedene våre
- Barne- og ungdomspsykiatri, BUPA-bygget
- Distriktsmedisinsk senter Midt-Troms, Finnsnes
- Distriktsmedisinsk senter Nord-Troms, Storslett
- Gimlevegen 12
- Gimleveien 70, Tromsø
- Grønnegata 83, Tromsø
- PET-senteret, Tromsø
- Rusbehandling ung, Tromsø
- Senter for psykisk helse og rusbehandling Midt-Troms, Sjøvegan
- Senter for psykisk helse og rusbehandling Midt-Troms, Silsand
- Senter for psykisk helse og rusbehandling Nord-Troms, Storslett
- Senter for psykisk helse og rusbehandling Sør-Troms, Harstad
- Senter for psykisk helse og rusbehandling Tromsø, Storsteinnes
- Sjøgata 2
- UNN Harstad
- UNN Narvik
- UNN Tromsø
- UNN Åsgård