-
Telefonfeil er rettet - alt fungerer som normaltUNN var i rød beredskap onsdag ettermiddag pga. feil i Telenors mobilnett. Feilen ble rettet 17:30, og alt fungerer nå som normalt.
Hvorfor ha kritisk informasjon tilgjengelig?
Dersom du skulle komme opp i en akutt situasjon der du ikke er i stand til å gjøre rede for deg kan registrerte opplysninger gi helsepersonell rask tilgang til viktig informasjon om deg.
Infoark du kan laste ned og printe ut
Her er kritisk informasjon samlet på ett ark som du kan ha med deg f.eks. på mobilen, eller printe ut, brette i to, og ta med i jakka eller i veska (på norsk og engelsk).
Vi jobber med å også få utviklet infoark for andre diagnoser.
Til kjernejournal
Kjernejournal er ikke en erstatning for journalen du har hos fastlege eller sykehus, men den er et viktig supplement for å sikre at helsepersonell får essensiell informasjon om deg.
Tidligere hadde vi også informasjonsark som var ment for å skrives inn i kjernejournal. Dette skal ikke skrives inn manuelt lenger.
Informasjonen skal nå dukke opp automatisk når en av de ovennevnte diagnosene registreres i kjernejournal.
Her er hvordan du kan sjekke at din kjernejournal på helsenorge.no inneholder kritisk informasjon som det er viktig at helsepersonell tar med i vurderingen av din behandling:
Hvis det ikke står noe på Helsenorge.no
Dersom du har en av de 10 tilstandene lenger opp på siden, men ikke finner noe om dette i din "Kritiske medisinke tilstander"-blokk, kan du oppfordre fastlege til å registrere diagnosen i kjernejournal.