For ansatte i UNN

Her finner du lenke til innlogging i Personalportalen, og kontaktinfo til Ansatteservice. For å logge deg på Min GAT må du bruke en UNN-PC eller mobilt hjemmekontor, men etter planen skal du snart kunne logge deg på GAT hjemmefra ved å bruke jobb-PC med Citrix. I Personalportalen kan du blant annet laste ned din lønnsslipp og sende inn reiseregninger.


Personalportalen

I Personalportalen kan du blant annet sjekke lønnslippen, søke om permisjon, og skrive reiseregninger. 

Logg på Personalportalen her

Hvis du har problemer med å logge deg på kan du prøver funksjonen "Endre/glemt passord" eller ringe brukerstøtte (mandag til fredag 08-1530) på telefon 77798010 (tastevalg 3). Du kan også sende e-post til unn-personal@unn.no

Spørsmål og svar om lønn

Jeg har ikke fått lønn på siste lønnsutbetaling. Hvorfor? 

Svar for deg som er timelønnet ansatt: 
Din arbeidsavtale må være signert og returnert til Personal. Sjekk med din leder om dette er gjort. 

Den 12. i hver måned får man lønn for vaktene i perioden f.o.m den 26. t.o.m den 25. 

Eksempel: 12. oktober får man lønn for perioden f.o.m 26.august t.o.m 25.september. Sjekk med din leder om timene dine er lagt inn og godkjent i GAT.

Hvis du fortsatt lurer på noe, ta kontakt med Lønn (send e-post til UNN-Lonn-henvendelser@unn.no).

Svar for deg som er månedslønnet ansatt:
Din arbeidsavtale må være signert og returnert til Personal. Ved videreføring av en midlertid arbeidsavtale må det sendes et nytt skjema i personalportalen. Sjekk med din leder om dette er gjort. I «min mappe» i personalportalen kan du sjekke statusen på skjemaet ditt. 

Man får lønn for hele måneden fra og med den 1. og ut måneden. Dersom din tiltredelsesdato er etter lønnskjøring, vil du få lønna di utbetalt i neste måned. 

Eksempel: Ved startdato 20.september vil du få utbetalt din første lønn i oktober.

Hvis du fortsatt lurer på noe, ta kontakt med Lønn (send e-post til UNN-Lonn-henvendelser@unn.no). 

Jeg kommer meg ikke inn i personalportalen. Hvem skal jeg snakke med? 
Svar: Ta kontakt med Personal (send e-post til UNN-Personal-henvendelser@unn.no).

Ansienniteten min er feil. Hva gjør jeg?
Svar: Ta kontakt med Personal (send e-post til UNN-Personal-henvendelser@unn.no). Eventuelle attester, studiebekreftelser og lignende skal sendes til Personal. 

Skattekortet mitt er feil. Hvordan ordner man dette?
Svar: Du ordner dette på Altinn/Skatteetaten. Skatteopplysningene kommer automatisk over til lønnssystemet og Lønn har ikke myndighet til å overstyre skatteopplysningene. 

Dersom du har frikort må du fordele det mellom dine arbeidsgivere på Altinn/Skatteetaten. Dette gjelder også dersom du kun har én arbeidsgiver.

Jeg ønsker å legge inn ekstra skattetrekk/endre kontonummer. Hvordan gjør jeg dette?
Svar: Du logger deg inn i personalportalen og går på skjema «Person- og familieopplysninger». Når skjemaet er utfylt og sendt til overføring, vil skattetrekket/kontonummeret bli automatisk lagt inn i lønnssystemet.


Spørsmål om nøkler, parkeringskort, eller bolig for ansatte

Kontakt ansatteservice
Telefon: 77754000 (hverdager kl 8-15, torsdager kl 8-14)



Fant du det du lette etter?
(På grunn av personvernet kan du ikke sende personlig informasjon som din epostadresse, telefonnummer eller personnummer)