Tilbakemelding fra pasienter og pårørende

Tilbakemeldingstjenesten er et tilbud til pasienter og pårørende i hele UNN for å fortelle hvordan du har opplevd møtet med sykehuset. Tjenesten er en direktekanal inn i sykehuset som du kan bruke for å be om tilbakemelding fra avdelingen der du har fått behandling.
Har du spørsmål og ikke fått svar fra avdelingen der du får behandling? Ønsker du råd om hvem du skal snakke med? Da kan du gi din tilbakemelding til oss. Vi følger opp at du får svar fra avdelingen. 
Tilbakemeldingene brukes i UNN til å lære og bli bedre i møtet med våre pasienter. 

Pasienttilbakemeldings-telefonen: 

776 69685​

Telefonen er åpen mandag til fredag klokka 10-14 (lunsj 11 -11.30) 

Om du ringer utenom telefontiden kan du legge igjen navn og telefonnummer på svareren, så ringer vi tilbake så raskt som mulig. 

Hvilke saker kan jeg ta kontakt om? 


  • Saker som «står fast» i systemet og du ikke får svar på
  • Du vet ikke hvor du skal henvende deg for å få svar
  • Du har spørsmål om vårt servicetilbud
  • Du ønsker ikke å skrive en formell klage til sykehuset, men du ønsker at avdelingen skal få formidlet din opplevelse om behandlingen eller besøket
Du kan være anonym hvis du bare ønsker gi tilbakemelding. Om du ønsker at noen skal sette seg inn i problemstillingen din, og hvis du ønsker tilbakemelding må du kanskje oppgi navn og personnummer. 

Dersom du ønsker å møte opp personlig for å fortelle om dine erfaringer kan du også gjøre det. Tjenesten holder ikke til inne på selve sykehuset og det kan lønne seg ringe tjenesten for å avtale oppmøte. Tjenesten gjelder for alle avdelinger i UNN men har kontor utenfor sykehuset i Tromsø​​.

Dine rettigheter


Tilbakemeldingstjenesten er ment som et supplement til allerede eksisterende kanaler for alvorlige klagesaker. Er du usikker på dine rettigheter og klagemuligheter som pasient?